Ocean@Home 22: Climate Change and Sustainability - a hybrid Summer School

Pięcioro uczniów wraz z opiekunem p. Karoliną Sternik przez 5 dni pod okiem naukowców z Institute of Oceanology of Polish Academy of Sciences, analizowali problemy klimatyczne, zastanawiali się nad ich konsekwencjami, poszukiwali rozwiązań oraz wymieniali się swoimi pomysłami z koleżankami i kolegami z Niemiec i Rumunii podczas wideokonferencji. W czasie zajęć w terenie uczniowie przeprowadzili badanie, dzięki któremu mogli się przekonać, jak zmieni się wygląd sopockiej plaży, gdy poziom wody w morzu wzrośnie o 1 metr.

Młodzież w międzynarodowych grupach poszukiwała także odpowiedzi jak ograniczyć emisje CO2 do atmosfery oraz jak wyeliminować to co już się w niej znalazło. Świetnym rozwiązaniem jest wykorzystanie BIOCHAR-u, czyli biowęgla uzyskiwanego w procesie pirolizy z roślin energetycznych, odpadów leśnych, biomasy rolniczej, odpadów z przetwórstwa rolno-spożywczego, osadów ściekowych, odpadów komunalnych. Nie zabrakło także czasu na wizytę na Jarmarku św. Dominika, zwiedzanie Starego Miasta w Gdańsku oraz pyszne lody.

Podczas kolejnych dni warsztatów Ocean@Home 22: Climate Change and Sustainability - a hybrid Summer School, uczniowie uczestniczyli w zajęciach terenowych. Odwiedzili targ rybny w Gdyni, wieżę widokową w rezerwacie przyrody Beka oraz Park Kulturowy - Osada Łowców Fok z epoki kamienia, III-II tys. p.n.e. na „cyplu rzucewskim”. Na plaży w Rzucewie uczniowie prowadzili obserwacje i badali organizmy występujące w Morzu Bałtyckim w tym także co kryje dno morskie. Gdyby ktoś miał wątpliwości, czy w Bałtyku występują krewetki i kraby to mamy dowody, że TAK! Po zajęciach uczniowie zjedli lunch na terenie Zamku Jana III Sobieskiego w Rzucewie z widokiem na zatokę pucką.

Ostatniego dnia warsztatów uczniowie zgłębiali temat połowu ryb i owoców morza. Następnie Szymborska’s team zaprezentował swoją prezentację na temat alternatyw dla węgla, przedstawiając swój pomysł zredukowania lub eliminacji smogu. Podczas wystąpienia uczniowie zaprezentowali model elektrowni jądrowej 3D, który wykonali w programie Tinkercad oraz model samochodu napędzanego wodą słoną. Sól rozpuszczona w wodzie tworzy w niej jony - atomy, lub cząsteczki, które posiadają ładunek elektryczny. Ładunek ten dzięki specjalnemu ogniwu, które posiada auto, zamieniany jest na prąd, który zasila mały silniczek elektryczny. Uczniowie pokazali również filmik z przeprowadzonego w szkole doświadczenia pozyskiwania energii z biomasy, słońca oraz wiatru.

 

Wybierz dobrą szkołę dla swojego dziecka. Dołącz do nas.